DARIO PICARIELLO





SCALA DELLE PRIORITA’,
2017





The workshop Scale of Priorities aims to stimulate relationships with each other by playing.
The workshop stands out in three clearly defined phases: dimension of priorities, helping to succeed, saying it out loud. Each will use a different media and will be developed in such a way that the result of each step leads to the next.
All exercises are performed in pairs.
Throughout the activities, children are invited to think and tell each other, in a scale, the things that make them happiest and those that frighten them the most; draw a character capable of overcoming their fears; make that superhero's dress together; "tear off" their fear.
The objective of the game is to face one's emotions, assessing one's own scale of priorities. The exercise is ideally aimed at creating the conditions to overcome all fears, with the help of an "accomplice"

_


Il workshop Scala delle priorità ha l’obiettivo di stimolare, attraverso il gioco, le relazioni con l’altro. Il workshop si distingue in tre fasi ben definite: dimensione delle priorità, aiutare a realizzarsi, dirlo ad alta voce. Ciascuna sarà caratterizzata dall’utilizzo di un media diverso e verrà sviluppata in modo tale che il risultato di ogni step porti al successivo. Tutti gli esercizi sono svolti in coppia. Nelle varie attività, i bambini sono invitati a pensare e a raccontare all’altro, in scala, le cose che li rendono più felici e quelle che li spaventano maggiormente; disegnare un personaggio capace di vincere le loro paure; realizzare insieme l’abito di quel supereroe; “strappare” la loro paura. L’obiettivo del gioco è quello di confrontarsi con le proprie emozioni, valutando la propria scala delle priorità. L’esercizio è volto idealmente a creare le condizioni per superare ogni paura, con l’aiuto di un “complice”.